E-mail Marketing

E-mail heeft de eerste plaats in de wereld van communicatie ingenomen. Deze uitspraak heeft vooral betrekking op de kwantiteit van het medium. Honderden miljoenen e-mail berichten worden elke dag verzonden. Op zich niet zo vreemd want e-mail gebruik is gemakkelijk en goedkoop. De kwaliteit van de verzonden e-mails verschilt echter nogal sterk en loopt uiteen van spam tot gepersonaliseerde e-mails met precies dié informatie die de ontvanger wil ontvangen.

Om uw klanten, prospects, relaties etc. te voorzien van de juiste informatie dient u zich te verzekeren van een hele lijst voorwaarden. Zaken waar u aan moet denken zijn onder meer: gecentraliseerde en up-to-date adresbestanden, eenvoudige aan- en afmeldprocedures, doelgroepkeuze, ontwerp c.q. uitstraling en inhoud van uw e-mails.

Als u uiteindelijk aan alle voorwaarden heeft voldaan is het belangrijk een systeem te gebruiken welke deze e-mails goedkoop maar gecontroleerd en snel kan versturen. U wilt er immers zeker van zijn dat de campagne die u verstuurt ook daadwerkelijk bij de juiste mensen aan komt en in het oog springt.

Verder is het belangrijk te weten wat de effectiviteit van de verstuurde campagne is. Hoe vaak wordt mijn e-mail verstuurd en hoe vaak wordt deze eigenlijk gelezen? Welke onderdelen van de campagne vindt mijn doelgroep het interessantst en hoe verloopt de groei van het ledenbestand? U wilt vanzelfsprekend cijfers op managementniveau.

Indien u aan al deze zaken wilt voldoen kunt u gebruik maken van 24Mailer.

De voordelen in vogelvlucht? Lees dan hier verder…